Arama motoru Google'ın sosyal ağ atılımı niteliğindeki Google+ hizmeti, bugünden itibaren herkese açıldı.
tıklayın Google+, son 2,5 aydır haber ve teknoloji sektörlerinde çalışan sınırlı sayıda kullanıcıyla deneme ortamında işletiliyordu.
Ancak bu üyeler, arkadaşlarına davet gönderebildiği için kullanıcı tabanı iki haftada on milyonu geçip hızla yayıldı.
Google daha sonra rakam açıklamasa da, internet veri analiz şirketi Comscore'a göre, ilk ay sonunda bu sayı 25 milyonu buldu.
Google+ arkadaşlarla iletişimin yanında, bir kaç kişinin birden görüntülü sohbet edebilmesini de içeren yenilikçi özelliklere sahip.
Google "görüntülü sohbet mekanı" (hangouts) özelliğini Android cep telefonlarına da ekliyor.
Ne getiriyor?
Kullanıcılar ayrıca bilgisayar ekranlarında bulunan bir içeriği, diledikleri kişiyle kolayca paylaşabilecek.
"Asıl mesele Facebook kullanan 750 milyon kişiyle Twitter abonesi 100 milyon kişinin başka bir ortama geçme ihtiyacı hissedip hissetmeyeceği "
Rory Cellan-Jones, BBC Teknoloji Muhabiri
Bir diğer yenilik, Google+ hizmeti ile arama özelliğinin entegre edilmesi. Böylece üye olanlar hem interneti hem de sosyal ağlarda paylaşılan bilgileri bir arada tarayabilecek.
Facebook'taki "beğen" özelliği gibi, Google+ içinde de beğenilen sitelere "+1" etiketi konuluyor.
+1 ile bir siteyi hoş ya da faydalı bulanlar arasına katıldığınızda, bunu arkadaşlarınız da görüyor.
Dilerseniz +1'e değer sitelerinizi Google profilinizde özel bir sekme içinde toplayabiliyor, bu sekmeyi dışarıdan da görünür hale getirebiliyorsunuz.
Fresh Networks adlı kuruluşun sosyal ağ uzmanı Matt Rhodes, "sosyal arama" olarak tanımladığı bu özelliğin şirket ve işyerleri için cazip olabileceğini söylüyor.
Rhodes'a göre "Markalar pek çok kişinin sitelerine arama motorlarından geldiğini biliyor. Bu nedenle de doğru anahtar sözcükleri kullanıp sıralamada daha üst sıralarda yer almak çok önemli. Bu da ticari yönden olanaklar sağlıyor."
Rhodes, "Google'a girip süpermarket araması yapıyorsanız; arkadaşlarımdan biri de Tesco'yu +1'e almış ya da hakkında yorum yapmışsa, Tesco arama sonuçlarımda başka bir markadan yukarıda çıkabilir." diyor.
Kendisi de aktif bir Google+ kullanıcısı olan Myspace kurucusu Tom Anderson, "Google için bu alanda başarısızlık söz konusu değil. İşlerinin geleceği uzun vadede sosyal ağlara bağlı, dolayısıyla bence hedefi tutturana dek ince ayar yapıp kullanıcılara kendilerini hatırlatmayı sürdürecekler" dedi.
Facebook ve Twitter'ın güçbirliği
Google Türkiye sitesinin ekran görünümü
Rakipleri de Google+ için atılan adımları dikkatle izliyor.
Facebook geçtiğimiz günlerde, gözlemcilerin Google'ın hamlesine yanıtı olarak nitelediği bir dizi yeni özelliği devreye soktu.
Şirket ise bunları zaten uzun süredir planladığını savunuyor. Bunlar arasında arkadaş listesinin elden geçirilmesi ve Google Circles'ta olduğu gibi, bunların kategorilere göre gruplanması var.
Hafta başında da Facebook kullanıcılarının statü güncellemelerini Twitter akışlarına bağlayabileceği açıklanmıştı.
Arama alanında hakim konumdaki Google, sosyal ağ alanında ise "küçük oyuncu" durumunda. Twitter'ın 200 milyon, Facebook'un 750 milyon kullanıcısı var.
BBC Teknoloji Muhabiri Rory Cellan-Jones, "Asıl mesele halen Facebook kullanan 750 milyon kişiyle Twitter abonesi olan 100 milyon kişinin başka bir ortama geçme ihtiyacı hissedip hissetmeyeceği" diyor.
Google'ın sosyal ağdan sorumlu başkan yardımcısı Vic Gundotra, BBC'ye rekabet ortamından hoşnut olduklarını söyledi.
"Bizce insanlar içerik paylaşmak için çok farklı araçlar kullanıyorlar" diyen Gundotra, "birşeyler paylaşmak için en popüler mekanizma e-posta. Dolayısıyla bizce yenilikler getirmek için çok geniş bir alanımız var." dedi.
Hiç yorum yok :
Write yorumNe düşündüğünüzü bize söyleyin ... !