Dünya

Dünya

3/15/2011

internette hakaret ve iftiraya uğrayınca müracat edilecek merciiler

Mali suçlarda ne yapacağımızı biliyoruz. Diyelim ki banka işlemlerinde bir şey var hemen bankamızı ararız.

Onun haricinde bir yerde bir takım görüntüler paylaşılıyor ya da bir mail grubunda hakkımızda iftira, hakaret niteliğinde bir şeyler paylaşılıyor. Bunları nereye şikayet edeceğiz. Anında müdahele etme yöntemi nedir?

Bloomberg HT'de konuya açıklık getiren İnternet Kurul Başkanı Serhat Özeren şunları söyledi:
"Öncelikle bankacılık sistemi ile ilgili bir ilave yapmak istiyorum. İnternet güvenliğinden bahsettik, fiziki güvenlikten bahsettik, ADSL'den bahsettik. Bunun haricinde yapılması gereken birkaç önlem daha var. Bunlardan bir tanesi; sürekli olarak virüs güncelleme programları, casus yazılımlara karşı 'Antispy' yazılımları ve orjinal yazılımın mutlaka kullanılması gerekiyor. Ayrıca internet kullanmadığınız zaman internet erişimini kapatmanız en büyük tedbir olacak. Bunları yaptığınız zaman %99 oranında kendinizi güvenceye almış oluyorsunuz.

Özeren, Güvenlik tedbirleri kapsamında modemin kullanılmadığı zamanlarda kapatılmasını öneriyor:

"...Bu konuda da başınıza herhangi bir şekilde özellikle bankacılıkla ilgili bir sıkıntı geldiği zaman hemen bankaya haber veriyorsunuz, banka hesaplarınızı donduruyorsunuz. İkncisi bu konudaki merci savcılıktır... Savcılıklar bilişim suçlarıyla mücadele polisini devreye sokuyor. Polisler sizin bilgisayarınızda inceleme yapıncaya kadar bilgisayarınızı açmayın, internet erişiminizi kapatın, o inceleme yapılıncaya kadar bekletin. Çünkü oradaki kayıtlar silinmesin, kim sizin sisteminize erişti, nasıl erişti? Bunlar bulunsun."

Güvenlik İnternet Çağrı Merkezi...
Hakaret içerikli yayınlar, msn şifresinin ele geçirilmesi gibi durumlarda başvuru adresinin savcılık olduğunu dile getiren Özeren şunları kaydetti:

"Aslında her ilgili sitenin kendi kuralları var ve bu kurallarda ne yapacağınızı size anlatan içerikler hazırlanmış durumda. Belki vatandaşlarımız bunu çok fazla okumuyor olabilir. Bu noktada iki farklı yöntem söyleyeceğim. Birincisi; 'Güvenli İnternet Çağrı Merkezi'ni açtık. Telefon numarasını vatandaşlarımıza da söylemek istiyorum 444 5 446."

Bu çağrı merkezinin amacı; vatandaşın güvenli interneti nasıl kullanacağı ve başlarına bu tip hadiseler geldiği zaman neler yapmaları gerektiği konusunda bilgi vermek.

Özeren şöyle konuştu:
"Hakkımızda bir sakıncalı içerik varsa ilgili sitelere müracaat edebiliriz. Facebook, Google, YouTube'da ve buna benzer yerlerin hepsinin belirli prosedürleri var. Bu prosedürler sitelerde yazıyor, Türkçe içerikli olarak da yazıyor. Mesela Facebook'da 'şikayet et' diyorsunuz, hemen gereği yapılıyor. Oradan daha hızlı bir sonuç almak istiyorsunuz, Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı'nın 'ihbarweb.org.tr' diye bir sitesi var, aynı şekilde 'guvenliweb.org.tr' diye bir web sitesi var. Ayrıca Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı'nın da çağrı merkezi bulunuyor, çağrı merkezinin telefon numarası da orada kayıtlı, ilgili sitelere başvurup ve devamında daha sağlam olsun diye oralara da müracaat ederek 'hakkımızda böyle bir sakıncalı içerik var' deyip hemen çıkarılmasını isteyebiliriz..."
trt türk

Hiç yorum yok :
Write yorum

Ne düşündüğünüzü bize söyleyin ... !