Dünya

Dünya

1/27/2011

uyuşturuyla mücadelede kadın belediye başkanının inanılmaz cesareti

Meksika'da çetelerin hedefi haline gelen Tiquicheo kasabasının kadın belediye başkanı Maria Sandos Gorrostieata, uğradığı iki suikast girişiminin sonuçlarını böyle sergiledi.

Ülkeyi kanlı bir uyuşturucu krallığı haline getiren çetelerin birincil hedefi haline gelen Gorrostieta, fiziksel ve zihinsel olarak yaralandığını ancak çetelere karşı koymaya kararlı olduğunu açıkladı.

Gorrostieta, "Yaralarımı size göstermek istedim, çünkü vücudumun bu şekilde sakatlanmış olmasından utanç duymuyorum" açıklamasını yaptı ve ekledi:
"Benim ve çocuklarımın yaşamlarını hedef alan utanç verici hareketlerin sonuçları bunlar. Kimileri bu saldırıları uydurduğumu iddia ediyor. Uydurmadım ve şimdi de benden şüphelenenlere fiziksel kanıt da sunuyorum"


KOCASINI ÖLDÜRDÜLER YİNE YILMADI

İlk kez 15 Ekim 2009'da saldırıya uğrayan Gorrostieta, kocasıyla El Limone kasabasından geçerken pusuya düşürülmüş ve aracı taranmıştı. Başkan ciddi şekilde yaralanırken, kocası Jose Sanchez Chavez hayatını yitirmişti.

Böylesine büyük bir kayıp vermesine karşın savaşmaya devam eden Gorrostieta görevinin başına dönmüş ve çetelere karşı savaşta aşama kaydetmişti.
Ancak bu yıl Ocak ayında tekrar pusuya düşürülen Gorrostieta, daha kötü şekilde yaralandı. Kolostomi torbası ve sürekli bir ağrıyla yaşamaya mahkum olan Gorrostieta, "Her gün yaşadığım korkunç şeyleri zihnimden silebilmek için savaşıyorum" diyor ve inatçılığını şöyle açıklıyor:

"Ama işimi bırakamam, özellikle onlara örnek olmam gereken üç çocuğum varken. Ayrıca, kocamın bize bıraktığı hatıra da kararlarıma yön vermeye devam ediyor"

2006 yılında Başkan Felipe Calderon uyuşturucuya savaş açtığından beri tam anlamıyla bir savaş alanına dönen Meksika'da tam 30 bin kişi uyuşturucu çetelerinin kendi aralarındaki ve polisle çatışmaları sırasında yaşamını yitirdi.
mynet

Hiç yorum yok :
Write yorum

Ne düşündüğünüzü bize söyleyin ... !