Dünya

Dünya

11/21/2010

internet alışverişinde yeni dönem başlıyor denemesi bedava

Sanal alışverişte elektronik cihazların ardından kitap, giyim ve ev ürünlerinin satışları da artış gösteriyor.

yeni dönem başlıyor

İnternet alışverişlerinde ‘bariyerler’in kalktığını ancak giyimde ‘dokunma’ ihtiyacından dolayı bunun devam ettiğini söyleyen Hepsiburada.com Genel Müdürü Aytuğ İğneli, “Bu ihtiyacı karşılamak için ‘denemesi bedava’ uygulamasını başlattık” dedi.

SANAL alışveriş sektöründe en fazla ilgiyi elektronik ve elektrikli ürünler görüyor. Online alışveriş içerisindeki payı yüzde 25’lere ulaşan bu ürünlerin ardından son dönemde giyim, kitap ve ev ürünleri alışverişlerdeki payını artırmaya başladı.

İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde ‘bariyerlerin’ ortadan kalktığını ancak tekstil ürünlerinde devam ettiğini belirten Hepsiburada.com Genel Müdürü Aytuğ İğneli, “Herkes yoğun süreçler geçiriyor ve zaman kazandırmasından dolayı internet üzerinden giyim alışverişi de hız kazandı. Tekstil ürünlerinde dokunma ihtiyacı nedeniyle ‘bariyerler’ var. Ayrıca yaptığımız araştırmalarda giyim, ayakkabı ve diğer tekstil ürünlerinde dokunma ve deneme ihtiyacının çok belirgin olduğunu gördük. Biz de bu ihtiyacı karşılamak için ‘denemesi bedava’ uygulamasını başlattık” dedi.

Ayakkabı geri geliyor


Artan internet kullanımı, online alışveriş şirketlerinin bu platformdaki güveni artıracak uygulamaları, tüketicileri bilinçlendirme çalışmaları ve değişen alışveriş alışkanlıklarının online alışverişin artışında önemli bir yere sahip olduğunu belirten Aytuğ İğneli, şunları söyledi: “Giyim alışverişlerinde özellikle kadınlar ürünü denemek, dokunmak istiyor.

denemsi bedava

Bu nedenle giyimdeki bariyerler devam ediyor. Bu sorunu aşmak için ‘denemesi bedeva’ uygulamasına başladık. Artık ürünü evinin koltuğunda deneme olanağı var. Üstüne olmayanı ücretsiz olarak geri gönderiyor. Denemesi bedava kampanyasıyla ilgili olarak ürün iadelerinde önemli bir değişiklikle de karşılaşmadık. Yalnızca ayakkabıların iade oranlarında 1 puanlık artış oldu.”

Online müşteri desteği

Müşterinin çok kolay ulaştığı bi firma olmayı hedeflediklerini ifade eden Aytuğ İğneli, şöyle konuştu: “Bunun için yıllık 600 bin lira tutarında call center yatırımı yaptık. Müşterilerin sorularına çok hızlı cevap verebilmek için 18 saat çalışıyor. Bizim burada gelmek istediğimiz nokta, hepsiburada.com üzerinden müşteri temsilcileriyle online-chat yapılabilmesi. Alışveriş sırasında hemen sorular cevaplanabilecek. Bunun için bir proje başlattık. Uzman kadro oluşturup online chati 2011 yılının ilk aylarında uygulamaya sokmayı planlıyoruz. Bunun yurtdışında bir kaç örneği var ancak Türkiye’de bu uygulama bir ilk özelliği taşıyacak.”

2011’de sıçrama olacak

BKM verilerine göre sanal POS hareketlerinin ağustos sonu itibariyle 8.36 milyar liraya ulaştığını hatırlatan İğneli, “Bu rakamın içinde turizm, bilet, kontör gibi sanal poslarla yapılan tüm ticari işlemler yer alıyor. BKM verileri 2010 yılının ilk 6 ayında kredi kartlarıyla yapılan her 100 liralık harcamanın yaklaşık 7 lirasının internetteki sanal mağazalarda gerçekleştiğini gösteriyor. Sanal ticaret Türkiye’de hızla büyüyor. İnternette gerçekleşen işlem adetleri 2005 yılından 2010 yılına yüzde 230 oranında artarak 16.9 milyondan 56 milyona ulaştı. 2006-2007 yılları arasında gerçekleşen büyük ivmelenmenin önümüzdeki 2011-2012 yılları içinde de gerçekleşmesini bekliyoruz.”

17 milyon ürün teslim etti, 594 bin yorum aldı

Hepsiburada bugüne kadar 17 milyona yakın ürün teslimatı gerçekleştirdi.

ürün teslimatı gerçekleştirdi.

Aylık 11 milyon ziyaret alan Hepsiburada.com’un, 5.5 milyon tekil ziyaretçi ve 2.5 milyonu aşkın kayıtlı üyesi bulunuyor.

Günde ortalama 20 binin üzerinde ürün siparişi alınıyor.

2009 yılında bir önceki yıla göre sipariş sayısı yüzde 50 büyüyen Hepsiburada.cum’un cirosu yüzde 36, ürün sayısı ise yüzde 30 olarak gerçekleşti.

Hepsiburada.com 36 farklı kategori 350 binin üzerinde farklı ürün sayısı ile hizmet veriyor.

Sitede 594 bin ürün yorumu bulunuyor.

Doğudan spor ve bebek ürünlerine ilgi var

ALIŞVERİŞ alışkanlıklarını bölgelere göre de değerlendiren Aytuğ İğneli, “Birçok bölgede en çok bilgisayar ürünü satılırken Doğu Anadolu’da ilk sırayı oto aksesuarları alıyor. Tüm bölgeler içinde spor ürünlerinin satış payının en yüksek olduğu bölge, Güney Doğu Anadolu bölgesi oluyor. Bunun dışında Türkiye genelinde tercih edilen kategoriler dışında sağlık-güzellik, spor ve anne bebek ürünleri bu bölgeden verilen sipariş adedi olarak öne çıkıyor” dedi.

Kadın kitap erkekler oto aksesuvarı alıyor

ALIŞVERİŞ alışkanlıklarında kadın-erkek farklılığını anlatan Aytuğ İğneli, “Kadınlar daha çok kitap, spor ve sağlık-güzellik ürünü alırken erkekler tercihini oto aksesuar, hırdavat & bahçe ürünlerinden yana yapıyor. Bunun yanı sıra kadınlar erkeklerden daha fazla spor ve petshop ürünü satın alıyor. Kadın ve erkek üyelerin alışveriş eğilimleri bilgisayar, telefon, fotoğraf kamera ve ev elektroniği ürünleri satın alımında benzerlik gösteriyor. Kadın tüketiciler İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük şehirlerin hemen ardından Bursa, Antalya, Kocaeli, Muğla, Balıkesir, Tekirdağ, Manisa’da ağırlık gösteriyor” diye konuştu. hürriyet ekonomi




Hiç yorum yok :
Write yorum

Ne düşündüğünüzü bize söyleyin ... !