Dünya

Dünya

5/29/2017

Francesco Totti: Bu kez bu bir rüya değil, gerçek

İtalya'da Roma takımının Efsane kaptanı Francesco Totti son kez sahaya çıktı duygu yüklü bir mektupla futbola veda eden Francesco Totti kendisini izlemeye gelen herkesi duygu seline boğdu

Bu kez bu bir rüya değil, gerçek
Francesco Totti: Bu kez bu bir rüya değil, gerçek
BBC Türkçe'den Övgü Pınar'ın haberi Roma'nın efsanevi kaptanı Francesco Totti'nin çeyrek asırdır oynadığı takımına veda ettiği Genoa maçını, kentin orta sınıf mahallelerinden Garbatella'da, Roma futbol takımının posterleriyle süslü bir barda, çoğunluğu orta yaşlı erkeklerden oluşan bir kalabalıkla birlikte izliyorum.

Ve hayatımda ilk kez bu kadar çok adamı hep birlikte ağlarken görüyorum.

Roma'nın Genoa'yı 3-2 yenmesi ve lig ikinciliğini alarak, Şampiyonlar Ligi'ne katılmayı garanti etmesi taraftarları sevindirse de çoğunluğun kederli olduğunu anlamak pek de zor değil.

Maçın final düdüğü çaldığında futbolcular soyunma odasına gidiyor.

Ardından da Totti tek başına sahaya çıkıyor ve tribünleri selamlamaya başlıyor.

Ve kaptanın bu sırada gözyaşlarını tutamamasıyla, Garbatella'daki barda ve maçın oynandığı Olimpico Stadyumu'nda da gözyaşları ve hıçkırıklar birbirine karışıyor.

Totti, eşi ve 3 çocuğuyla sahayı turlarken Roma'nın diğer oyuncuları da kırmızı gözlerle kaptanlarını son kez sahada izliyor.

Sahaya açılan ve Totti'yle özdeşleşen dev 10 numaralı formanın etrafına dizilen futbolcular da kaptanlarını selamlıyor.

Kameralar, gözyaşları içindeki taraftarların açtığı "Totti, Roma'dır", "Teşekkürler Kaptan" ve "(Bu anı görmeden) Önce ölmeyi umuyordum" yazılı pankartları gösteriyor.
Roma'dır Teşekkürler Kaptan
Francesco Totti, Roma'dır Teşekkürler Kaptan

Francesco Totti sevenlerine duygusal bir mektup okuyarak veda ediyor:


"Bugün zaman gelip omzuma dokundu ve dedi ki:

'Artık büyümemiz gerekiyor, yarından itibaren bir yetişkin olacaksın. Şortunu ve kramponlarını çıkar, çünkü bugünden sonra sen büyük bir adamsın ve artık çimlerin kokusunu bu kadar yakından duyamayacaksın, karşı kaleye koşarken güneşi yüzünde hissedemeyeceksin, seni tüketen adrenalini ve zaferin coşkusunu tadamayacaksın.'

"Son aylarda, neden beni bu rüyadan uyandırıyorlar diye kendi kendime sordum. Hani çocukken güzel bir rüya gördüğünüz sırada annenizin okula gitmeniz için sizi uyandırması gibi... Rüyadaki hikayeye devam etmek isteseniz de asla başaramazsınız...

"Bu kez bu bir rüya değil, gerçek."

Totti, "Işığı kapamak kolay değil" dediği mektubuna, "Korkuyorum. Bu kez benim size ve sizin sıcaklığınıza ihtiyacım var, bana her zaman gösterdiğiniz sıcaklığa" diye devam ediyor.

"Romalı olmak bir ayrıcalıktır. Bu takımın kaptanı olmak bir onurdu" diyen Totti, mektubunu "Sizi seviyorum" sözleriyle bitiriyor.

Hiç yorum yok :
Write yorum

Ne düşündüğünüzü bize söyleyin ... !