Dünya

Dünya

1/01/2011

açız üşüyoruz feryadı yatılı okullara geceyarısı baskını yaptırdı

Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim Genel Müdürü İbrahim Er, öğrencilerin aç yattıklarını ve üşüdüklerini söylemesiyle gündeme gelen Mardin’in Mazıdağı İlçesi’ndeki Yatılı İlköğretim Bölge Okulu’nda (YİBO) gündüz inceleme yaptıktan sonra Kızıltepe’deki YİBO’ya gece baskını yaptı.

Er, İl Milli Eğitim Müdür Vekili Turan Ateş’le birlikte gece 00.20 sıralarında YİBO’ya gidip Okul Müdürü Mahmut Alkan ile yöneticileri okula çağırdı. Er yatakhane, yemekhane, banyo ve kalorifer dairesinde incelemelerde bulundu.
TBMM İnsan Hakları Alt Komisyonu, bir ay önce Mardin Mazıdağı’nda Dark Sürücü Çağdaş Yaşam Yatılı İlköğretim Okulu’nu ziyaret etmiş, öğrencilerin “Yemekler çok az, karnımızı doyurmuyor. Kaloriferler yanmıyor üşüyoruz” şikâyetlerini haklı bularak raporunda yer vermişti. Milli Eğitim Bakanlığı, rapor üzerine başlattığı soruşturma kapsamında Dark Sürücü Çağdaş Yaşam Yatılı İlköğretim Okulu Müdürü Sadettin Buluş’u açığa almıştı. Soruşturma kapsamında yine Mardin’in Ömer İlçesi Yatılı İlköğretim Bölge Okulu Müdürü Sofi Sun da açığa alındı.
hürriyet gündem

Hiç yorum yok :
Write yorum

Ne düşündüğünüzü bize söyleyin ... !