Dünya

Dünya

12/15/2010

kadın savaş kahramanı kara fatma'nın hayatı roman oldu

"Kara Fatma" diye anılan Türk kadın subayı Fatma Seher'in cephede geçen günleri ve savaş sonrası yaşadıkları, "Kara Fatma" romanıyla kaleme alındı.
Yazar Gonca Elmas Akay'ın kaleme aldığı "Kara Fatma" romanını Çırağan Sarayı'nda yapılan toplantıyla tanıtıldı.

Tanıtıma; ses sanatçısı Erol Büyükburç, CHP İstanbul İl Başkanı Berhan Şimşek, çok sayıda tiyatro oyuncusu, edebiyatçı ve yazar katıldı.


Basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Yazar Gonca Elmas Akay, kitabını yazarken tüm ruhunu ortaya koyduğunu belirterek, "Bu kitabı her okuyanın milliyetçilik duyguları biraz daha kabaracak. Herkes bir kadının hangi şartlarda vatanı için neler yaptığını öğrenecek. Kara Fatma üsteğmenlik maaşını Kızılay'a bağışlamış, ben de bütünleştiğim kahramanımın yanında yer alarak kitabın gelirlerini Mehmetçik Vakfına bağışlıyorum. Bu bağışımın bana kazandıracağı maneviyat hiçbir dünya değeriyle ölçülemez" dedi.

Kitabın yazarı Akay'a tanıtım toplantısı sonrasında plaketler verildi. Akay, Mehmetçik Vakfı tarafından kendisine takdim edilen plaketi ise gecenin sonuna kadar elinden bırakmadı. Akay, "Kara Fatma, madalyasını ölene kadar sakladı, benim madalyam da işte bu plaket, onu bırakmam" dedi.
trt türk

Hiç yorum yok :
Write yorum

Ne düşündüğünüzü bize söyleyin ... !